Naleśniki z kaszy gryczanej (wegańskie, bezglutenowe, bez cukru, bez mąki)

Naleśniki gryczane, łatwe i smaczne. Bez mleka, bez jajek, bez glutenu. Wystarczy uprzednio namoczoną kaszę zmiksować z wodą. Tyle.
Elastyczne po usmażeniu, nawet jak już ostygną. Smakują jakby były z orzechami, jak słusznie zauważyła (nieświadoma składu) kuzynka Młodego. Idealne na przykład z domową nutellą, powidłami śliwkowymi lub musem owocowym.
Gdzie jest haczyk? Ich przygotowanie należy zaplanować wcześniej, kasza powinna być moczona przez minimum dobę. U mnie standardowo było to około 36 godzin, bo lubię namaczać wszystko na noc.


NALEŚNIKI Z KASZY GRYCZANEJ

Około 8-10 sztuk smażonych na patelni o średnicy 21cm, czyli około 2-3 porcje.

Składniki:
  • 1 szkl. kaszy gryczanej niepalonej (białej)
  • 1 szkl. wody (do ciasta naleśnikowego)
  • woda (do namaczania kaszy)
  • 1 łyżeczka kakao lub karobu (opcjonalnie)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu (opcjonalnie)
  • szczypta soli (opcjonalnie, dla dzieci 12+)
Wykonanie:
  1. Kaszę gryczaną wsypuję do miski, zalewam przynajmniej dwoma, a najlepiej trzema szklankami wody. Odstawiam do namoczenia na minimum 24 godziny.
  2. Namoczoną kaszę płuczę na sicie, przenoszę do blendera kielichowego i wlewam 1 szklankę świeżej wody. Miksuję.
  3. Dodaję szczyptę soli, kakao i cynamon. Miksuję. W razie potrzeby dolewam więcej wody.
  4. Naleśniki smażę na dobrze rozgrzanej, lekko natłuszczonej patelni.
  5. Podaję z dowolnymi dodatkami. U nas na śniadanie był to krem czekoladowy z orzechami, mus malinowy i świeże maliny. Na drugi dzień, na kolację, zjedliśmy na wytrawnie. ☺
Smacznego!



Komentarze

Sprawdź również