Zielone pesto z botwiny i pestek słonecznika (wegańskie, bezglutenowe)

Idzie wiosna. Zazieleniło się nie tylko na dworze, ale też na sklepowych półkach. Jeszcze dosyć nieśmiało, ale jednak.
Mąż nie może się przekonać do odżywiania zgodnie z porami roku, ma swoje ulubione produkty i zawsze z nimi wraca z zakupów. Ostatnio to ja się wybrałam do sklepu. Była botwinka i nie wypadało wrócić bez niej. Młody był głodny po spacerze, więc szybko włączyłam do gotowania makaron i w tym czasie przygotowałam pesto. Tak, znowu pesto. Zielone. Ale tym razem z liści botwinki i pestek słonecznika. Kuchnia włoska po polsku. Wyszło pyszne!
Pesto to naprawdę świetny pomysł na przyswojenie dużej dawki zieleniny, szczególnie dla osób które nie przepadają za jedzeniem zielska.


ZIELONE PESTO Z LIŚCI BOTWINKI I PRAŻONYCH PESTEK SŁONECZNIKA

Słoiczek około 240 ml

Składniki:
  • 1 pęczek botwinki
  • 1/4 szkl. pestek słonecznika
  • 1/4 szkl. oleju (u mnie oliwa z oliwek i olej z awokado)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki soku z cytryny
  • Sól i pieprz - do smaku
Wykonanie:
  1. Słonecznik prażę na suchej patelni, uważam aby go nie spalić. Studzę i mielę w młynku do kawy (albo w malakserze).
  2. Odrywam liście z botwinki. Myję, rwę na mniejsze kawałki i umieszczam w wysokim naczyniu blendera, lub w malakserze.
  3. Czosnek przeciskam przez praskę i dodaję do botwinki. Dolewam olej, sok z cytryny i blenduję aż liście botwinki będą odpowiednio rozdrobnione.
  4. Wsypuję zmielony słonecznik i jeszcze chwilę blenduję do połączenia się składników. Gotowe ☺
Smacznego!


Komentarze

Popularne posty