Pieczone naleśniki - pancakes jak słodkie bułeczki (wegańskie, bez cukru)

Z moją awersją do smażenia klasycznych naleśników, a w zasadzie z awersją kuchenki i patelni do spółki, nie jest to częste danie na naszym stole. A szkoda, bo naleśniki lubię. Postanowiłam oszczędzić sobie nerwów i przygotowałam naleśniki z piekarnika.
Z podanych proporcji wyszło mi 5 placków w kokilkach o średnicy 11,5 cm. Możesz upiec także mini pankejki w foremce na muffinki - wystarczy na 12 niskich babeczek.
Upieczone naleśniki możesz zajadać klasycznie, ale ja w wersji działkowej postanowiłam przygotować z nich kanapeczki na słodko. Te małe mogą być świetną przekąską na imprezy dla dzieci, ale także dla dorosłych.


PIECZONE NALEŚNIKI - PANCAKES

Około 5 sztuk placków o śr. 11,5 cm, lub 12 mini-babeczek

Składniki:
  • 1/2 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej (u mnie z przeznaczenia do wypieku chleba)
  • 1/2 szkl. mleka roślinnego (owsiane)
  • 1/3 szkl. mąki z cieciorki
  • 1/3 szkl. wody
  • 1 łyżka kakao naturalnego
  • 1 łyżeczka octu (lub soku z cytryny)
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1/4 łyzeczki cynamonu
  • 2 łyżki rozpuszczonego oleju kokosowego + do natłuszczenia foremek
Wykonanie:
  1. Mąkę z ciecierzycy wsypuję do miski, grudki rozbijam trzepaczką. Dodaję wodę i mieszam przy pomocy trzepaczki, aż powstanie jednolita ciecz. Odstawiam na 10 minut.
  2. Piekarnik nagrzewam do 230 stopni, najlepiej razem z kokilkami.
  3. Do drugiej miski przesiewam mąkę pszenną, dodaję kakao, sodę i cynamon.
  4. Do miski z ciecierzycą dodaję olej kokosowy i mieszam, następnie dolewam mleko roślinne i mieszam.
  5. Wsypuję suche składniki do mokrych i dalej mieszam łyżką.
  6. Wyjmuję gorące kokilki z piekarnika, delikatnie natłuszczam je olejem kokosowym i wlewam porcję ciasta. wstawiam do piekarnika i zmniejszam temperaturę do 200 stopni. Piękę aż będą rumiane, około 20 minut.
  7. Podaję na ciepło z owocami lub polane słodkim syropem i obsypane orzechami. Albo jako atrakcyjne kanapeczki, posmarowane masłem orzechowym, z kawałkami banana i dżemem porzeczkowym. Pycha!
Smacznego!



Komentarze

Popularne posty