Kotlety marchewkowe z ciecierzycą (wegańskie, bezglutenowe)

Na noc namoczyłam ciecierzycę, w lodówce marchewki już dość długo czekały na swoją kolej. Wiedziałam, że na obiad będą kotlety!
Chociaż kotlety marchewkowe to nie nowość, tym razem zainspirowałam się przepisem od erVegan, jednak dopuściłam się kilku modyfikacji, m.in. wymieniając fasolę właśnie na ciecierzycę i rezygnując z dodatku kaszy do masy i podałam je z pomidorowym pęczakiem.
Kotleciki wyszły chrupiące z zewnątrz i miekkie w środku, bardzo dobrze się lepiły. Niestety otrzymałam tylko 10 średniej wielkości placków i 1 mini. To dla nas stanowczo za mało, wszystko poszło przy pierwszym posiedzeniu! Następnym razem muszę podwoić ilość składników.


KOTLETY MARCHEWKOWE Z CIECIERZYCY

3 porcje - 10 sztuk

Składniki:
  • 2 szkl. marchewki startej na małych oczkach (około 4 mniejszych marchewek)
  • 1,5 szkl. ugotowanej ciecierzycy (namoczyłam 1 szkl. suchej i otrzymałam 2,5 szkl. ugotowanej - z pozostałej 1 szkl. ukręciłam szybką pastę kanapkową. Mniam!)
  • 1/4 szkl. oleju (u mnie z pestek winogron)
  • 1/2 szkl. zmielonych płatków orkiszowych pełnoziarnistych (możesz wymienić na owsiane bezglutenowe)
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 łyżka mielonego sezamu (u mnie czarny niełuskany)
  • 1 łyżka suszonej mielonej cebuli
  • 1 łyżeczka mielonych nasion gorczycy
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej wędzonej
  • 1/2 łyżeczki kuminu
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej (startej lub mielonej)
  • 1/4 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/4 łyżeczki soli (u mnie czarna, kala namak)
Wykonanie:
  1. Dzień wcześniej - Ciecierzycę namaczam na noc zalewając dużą ilością świeżej wody i dodając 1 łyżeczkę sody.
  2. Ciecierzycę odczedzam, zalewam dużą ilością świeżej wody i gotuję do miękkości (około 40-50 minut).
  3. Marchewkę ścieram na tarce o drobnych oczkach, czosnek przeciskam przez praskę i dodaję do marchewki. Płatki orkiszowe mielę w młynku do kawy.
  4. Ugotowaną ciecierzycę przekładam do osobnej, dużej miski i przy pomocy blendera ręcznego ucieram na pastę, następnie dodaję olej i jeszcze chwilę razem miksuję.
  5. Do miski z pastą z ciecierzycy dodaję marchewkę, czosnek, płatki orkiszowe, mielony sezam, suszoną cebulę i inne przyprawy. Mieszam łyżką a następnie rękoma do połączenia się składników. Powstaje plastyczna masa.
  6. Nagrzewam piekarnik do 220 stopni, grzanie góra-dół.
  7. Lekko natłuszczonymi dłońmi formuję kotlety i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Z wierzchu smaruję pędzelkiem zanurzonym w odrobinie oleju.
  8. Kotlety piekę w 220 stopniach łącznie przez około 30 minut - z jednej strony 20 min., przewracam łopatką na drugą stronę i dopiekam jeszcze 10 minut.
  9. Podaję na obiad do kaszy, albo ziemniaków i surówki, bądź w bułce jako burgery.
Smacznego!





Komentarze

Popularne posty