Kokosowe racuchy drożdżowe z bananem (wegańskie, bez cukru)

Tłusty czwartek już minął, ale ponieważ lubię słodkie i miałam mnóstwo pomysłów a mało czasu na ich realizację, to postanowiłam jeszcze trochę go przedłużyć i wczoraj wieczorem smażyłam racuchy.
Początkowo planowałam zrobić pączki słodzone bananami, później przypomniało mi się o fajnym przepisie na afrykańskie pączki - mandazi i postanowiłam wykorzystać moją resztę pasty kokosowej. Przeglądając bloga Hello Morning natrafiłam na bananowe mandazi. Już byłam blisko, ale w tej wersji nie było kokosa a ja zdążyłam się na niego nastawić, więc musiałam trochę pokombinować. Dodatkowo nie chciałam smażyć pączków na głębokim oleju, wolałam je upiec. Niestety poszłam
na łatwiznę i zleciłam wyrabianie i wyrastanie ciasta maszynce do chleba, więc kiedy się okazało,
że masa jest dość rzadka nie było już możliwości dosypania mąki. Ciasto się okazało gęste jak...
na placki, więc nie wiele myśląc odpuściłam dalsze eksperymenty i po prostu usmażyłam racuchy. Placki są bardzo miękkie, elastyczne, słodkie same w sobie, ale bez przesady. My zjedliśmy po kilka sztuk jeszcze na ciepło bez dodatków, ale równie dobrze smakują ze słodko-kwaśnym musem jagodowym (bez cukru).


KOKOSOWE RACUCHY DROŻDŻOWE Z BANANEM

28 sztuk


Składniki:
  • 1,5 szkl. mleka kokosowego
  • 1 duży banan (mój po obraniu ważył 190g)
  • 1/2 szkl. śmietanki kokosowej (biała stała część z puszki)
  • 2 łyżki oleju
  • 3 daktyle suszone
  • 2 szkl. mąki pszennej (u mnie typ 650)
  • 1/2 szkl. mąki kasztanowej
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 25g świeżych drożdży
Wykonanie:
  • Jeżeli używasz maszynki do pieczenia chleba, to dodawaj wszystko w kolejności podanej wyżej, tj. najpierw składniki mokre, później suche a na końcu drożdże. Możesz wcześniej przygotować rozczyn z drożdży, albo przynajmniej rozpuścić je w połowie szklanki mleka kokosowego (tej, która jest już wliczona do listy składników), ale ostatnio sprawdziłam,
    że nie jest to konieczne.
    Pamiętaj tylko, aby banan był rozgnieciony, daktyle pokrojone w drobną kostkę (jak masz bardzo suche, to namocz je wcześniej we wrzątku na 15 min) a drożdże pokruszone.
    Ustaw program na ciasto chlebowe (dough) i masz 1,5 godziny wolnego.
  • Jeżeli jednak nie posiadasz maszynki, najpierw wykonaj rozczyn z drożdży. W tym celu pokruszone drożdże zalej połową szklanki ciepłego mleka, odstaw pod przykryciem w ciepłe miejsce i poczekaj, aż drożdże zaczną pracować.
  • W misce rozgnieć banana widelcem, dodaj śmietankę kokosową i połącz z bananem. Dodaj pokrojone w kostkę daktyle, olej kokosowy, pozostałą ilość mleka kokosowego i wszystko razem wymieszaj.
  • W drugiej misce połącz wszystkie suche składniki. Mąka kasztanowa jest dosyć zbita,
    więc możesz ją wcześniej przesiać przez sito.
  • Do miski z mokrymi składnikami wlej zaczyn drożdżowy i wymieszaj a następnie przelej wszystko do suchych składników i mieszaj, aż się składniki dobrze połączą. Możesz
    w tym celu wykorzystać mikser z mieszadłami do casta drożdżowego. Odstaw pod przykryciem w ciepłe miejsce na około 1 godzinę do wyrośnięcia. Gotowe siasto powinno być dobrze "napowietrzone" i mieć konsystencję gęstej śmietany.
  • Rozgrzej patelnię z odrobiną oleju. Nakładaj ciasto łyżką tworząc placki. Smaż z obu stron
    na rumiano.
    Możesz pokusić się o smażenie na głębokim oleju, ale warto to zaplanować wcześniej
    i na etapie mieszania składników dodaj 1 łyżkę octu, aby racuchy nie chłonęły tłuszczu
    a gotowe placki odkładaj na talerz wyłożony papierowym ręcznikiem.
Zajadaj ze smakiem same, albo posmarowane słodko-kwaśnym musem owocowym!



Komentarze

Popularne posty