Gryczanka z jabłkiem i orzechami (wegańska, bezglutenowa, bez cukru)

Dzisiaj na śniadanie znowu miała być kasza z owocami a ja dysponowałam tylko jabłkami. Żeby nie było nudno, postanowiłam wzbogacić danie o orzechy a do tego idealnie pasowała mi kasza gryczana niepalona, która jest lekko orzechowa w smaku. Jedni pieką jabłka faszerowane kaszą z orzechami i podają z bitą śmietaną na podwieczorek a mnie wyszło smaczne, jesienne (chociaż mamy zimę) śniadanie z takim samym składem, ale w prostszej formie.


GRYCZANKA Z JABŁKIEM
I ORZECHAMI

3-4 porcje

Składniki:
  • 1 szkl. kaszy gryczanej niepalonej (białej)
  • 1/2 szkl. orzeszków ziemnych niesolonych
  • 3 daktyle suszone
  • 3-4 kwaśne małe jabłka (ja miałam szarą renetę)
  • 3-4 łyżki śmietanki kokosowej (ja dałam 3 czubate łyżki, bo tyle mi zostało w puszce)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
Wykonanie:
  1. Kaszę płuczę na sicie pod bieżącą wodą, następnie wsypuję do garnka i zalewam 2 szklankami wody. Dodaję pokrojone w kostkę daktyle. Gotuję na małym ogniu do całkowitego wchłonięcia wody. Nie mieszam.
  2. Jabłka obieram i kroję w kostkę. Można je dodać chwilę przed końcem gotowania, żeby zmiękły, ale się nie rozpadły. Wsypuję cynamon.
  3. Gdy kasza jest gotowa wyłączam palnik, mieszam i zostawiam ją jeszcze na chwilę pod pokrywką.
  4. Orzechy mielę w malakserze prawie na masło.
  5. Do ugotowanej kaszy dodaję śmietankę kokosową i zmielone orzechy. Mieszam dokładnie i podaję. U mnie dodatkowo na wierzchu kilka orzeszków w całości, oraz kawałek suszonego jabłka połamany na mniejsze części.
Smacznego!


Komentarze

Popularne posty