Delikatny budyń kakaowo-orzechowo-śliwkowy (wegański, bezglutenowy, bez cukru)

Na zakupach nie byłam, więc dzisiaj owoców na śniadanie nie będzie. W szafce znalazłam niezastąpioną kaszę jaglaną, orzechy nerkowca i surowe kakao, oraz ostatnie cztery śliwki, które dziadek suszył dla Młodego. Nie było innego wyjścia, jak ugotować z tych składników budyń.


DELIKATNY BUDYŃ KAKAOWO-ORZECHOWY Z SUSZONYMI ŚLIWKAMI

2 porcje

Składniki:
  • 1/2 szkl. suchej kaszy jaglanej
  • 3 szklanki wody do ugotowania kaszy, bądź mleka orzechowego / kokosowego (albo mieszanki wody z mlekiem)
  • 4 śliwki suszone (ja miałam domowe, kupne mogą mieć mniej wyrazisty smak, więc wtedy dodaj więcej) lub dodatkowe daktyle
  • 4 daktyle suszone
  • 1/4 szkl. nerkowców (plus ewentualnie do dekoracji) lub 2 czubate łyżeczki masła orzechowego z dobym składem
  • 3 łyżki kakao (ja dałam surowe zmielone ziarna, jeżeli masz zwykłe czarne kakao, to zacznij od 2 łyżek i próbuj masę)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • szczypta soli (opcjonalnie)
Wykonanie:
  • Kaszę wysyp na sito i przelej wrzątkiem a następnie przepłucz dokładnie pod strumieniem zimnej wody, dzięki czemu pozbędziesz się goryczki.
  • Wypłukaną kaszę wsyp do garnka i zalej 3 szklankami płynu - wody, lub jeżeli dysponujesz akurat mlekiem orzechowym, to zastąp nim część wody, tak aby w sumie płynów były 3 szklanki.
  • Dodaj pokrojone daktyle i śliwki. Moje domowe śliwki były twarde, więc chwilę je gotowałam w całości, później wyjęłam, pokroiłam i ponownie wrzuciłam do garnka. Na tym etapie możesz dodać kakao, albo wsypać je do już ugotowanej kaszy. Gotuj kaszę aż będzie się rozpadała i wchłonie większość płynu (około 20 min). Możesz posolić pod koniec gotowania (ja nie soliłam).
  • Orzechy nerkowca zmiel w malakserze na wiórki.
  • Do ugotowanej kaszy dodaj orzechy, kakao (jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej) i cynamon. Zmiksuj wszystko blenderem na krem.
  • Budyń możesz podać posypany posiekanymi orzechami, startą czekoladą lub polany musem śliwkowym - u nas domowe powidła bez cukru.




Komentarze

Popularne posty