Żółta owsianka z pomarańczą i bananem (wegańska, bezglutenowa, bez cukru)

Żółta owsianka o innymi słowy złota owsianka w subtelniejszym wydaniu.
Przygotowałam kilka razy złotą owsiankę i kurkuma jest w niej dość mocno wyczuwalna. Mnie zaintrygowała, ale Młody nie do końca był przekonany. Ponieważ jednak kurkumę warto dodawać do swoich posiłków, co też często robię, owsiance nie odpuściłam i ostatnio postanowiłam podjąć kolejną próbę. Tym razem użyłam mniejszej dawki kurkumy i... Młody wsunął całą wielką michę! A wcześniej jeszcze zdążył zjeść połowę banana 😏 Także dla tych wszystkich, którzy jeszcze nie są gotowi na intensywne doznania, zamiast złotej owsianki polecam delikatniejszą, żółtą wersję!


ŻÓŁTA OWSIANKA Z KURKUMĄ
z pomarańczą i bananem 

2-3 porcje

Składniki:
  • 1 szkl. płatków owsianych (górskich lub zwykłych)
  • 2 szkl. wody
  • 3 łyżeczki musu kokosowego
  • 1 łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki imbiru
  • szczypta pieprzu
  • 2 małe pomarańcze sycylijskie
  • 2 banany
Wykonanie:
  1. W garnku rozpuszczam olej kokosowy. Wsypuję kurkumę, imbir i pieprz. Chwilę razem podgrzewam.
  2. Płatki przepłukuję na sicie pod bieżącą wodą. Wsypuję do garnka z przyprawami i zalewam wodą. Gotuję kilka minut, aż owsianka zrobi się gęsta, ale nie sucha.
  3. W międzyczasie myję i obieram owoce. Banany kroję w półplasterki, pomarańcze dzielę na cząstki (ząbki) a następnie w poprzek na plasterki.
  4. Do gorącej owsianki dodaję mus kokosowy i porządnie mieszam, żeby się rozpuścił.
  5. Następnie wrzucam pokrojone banany i pomarańcze, zostawiając po kilka plasterków do dekoracji wierzchu. Mieszam, rozkładam do miseczek, dekoruję i podaję. Ja swojej owsianki nie dosładzałam, wystarczyły mi owoce, ale spragnieni słodkości mogą gotową owsiankę polać syropem klonowym lub innym płynnym słodem.
Smacznego!


Komentarze

Popularne posty