Orkiszanka czekoladowa z winogronami (wegańskie, bez cukru)

Chciałam zrobić trochę porządków na blogu a narobiłam tylko bałaganu. Faktycznie, już wcześniej miałam taką sytuację, że post zmienił swoje miejsce w szeregu, ale to był przeskok o jedną pozycję i niespecjalnie się tym przejęłam. Teraz sięgnęłam do najstarszych wpisów, aby zmienić zapis ułamków przy składnikach - z dziesiętnych na zwykłe, który z perspektywy czasu wydaje się być bardziej czytelny (dokładnie z perspektywy dwóch miesięcy, ale jednak) i nagle bach! stary post wyskakuje jako nowy... Lubię bałagan, ale kontrolowany, więc już nic więcej nie ruszam, bo jeszcze bardziej popsuję.
Plus tej sytuacji jest taki, że aby dalej było chronologicznie (od tego momentu) mogę przed aktualnymi wpisami zamieścić ten stary, zapomniany przepis na orkiszankę czekoladową, który zaginął w czeluściach mojego telefonu i przypadkiem ujrzał światło dzienne właśnie przy okazji porządków związanych z blogiem, tzn. zgrywania zaległych zdjęć.
Wykorzystałam tutaj cudownie słodkie ciemnofioletowe winogrona, które jakiś czas temu mój mąż dostał w warzywniaku jako "już ostatnie", więc może być ciężko obecnie odtworzyć ten smak (ostatnio rzeczywiście już ich nie ma a dzisiaj kupił zielone, które nie umywają się do tamtych). Jeżeli nie dostaniecie dobrych, fioletowych winogron, możecie zastąpić je pomarańczą, też będzie smacznie!


ORKISZANKA CZEKOLADOWA Z WINOGRONAMI

2 porcje

Składniki:
  • 1/2 szkl. płatków orkiszowych pełnoziarnistych (lub owsianych górskich/zwykłych)
  • 2 szkl. wody lub mleka roślinnego, do ugotowania płatków (bądź pół na pół)
  • 8 suszonych daktyli
  • 2 łyżki oleju kokosowego extra virgin
  • 1 łyżka kakao (u mnie naturalne)
  • 1-2 łyżeczki soku z cytryny
  • 1 łyżeczka wody różanej (opcjonalnie)
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • 1/4 łyżeczki cynamonu
  • 1 szkl. pokrojonych winogron (lub 1 wyfiletowana pomarańcza)
Wykonanie:
  1. Płatki płuczę na sicie pod bieżącą wodą, wsypuję do garnka i zalewam 2 szklankami wody lub mleka. Dodaję pokrojone daktyle i gotuję na małym ogniu aż płatki zmiękną i wchłoną prawie całą wodę.
  2. W tym czasie winogrona kroję na ćwiartki i usuwam z nich pestki. Odstawiam na bok.
  3. Do płatków dodaję kakao, olej i przyprawy. Mieszam i gotuję wszystko razem, aż orkiszanka zrobi się gęsta.
  4. Zdejmuję z ognia, dodaję sok z cytryny, wodę różaną i pokrojone winogrona, mieszam i od razu podaję.
Smacznego!




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty