Brownie z fasoli, z suszonymi śliwkami i gotowanymi warzywami (wegańskie, bezglutenowe, bez cukru)

Ciasto w typie "brownie". Chociaż nie użyłam tutaj czekolady a i tłuszczu dałam niewiele, cel został osiągnięty - ciasto jest lekko wilgotne w środku, natomiast chrupkie na zewnątrz.
Miałam plan przygotować ciasto słodzone jedynie śliwkami i z dodatkiem słodkiej, gotowanej na parze pietruszki, jednak w trakcie przygotowań okazało się, ze pietruszki jest zbyt mało, więc dodałam jeszcze kawałek selera z gotowania bulionu. Fasolę miałam z kartonu, ale możesz wykorzystać także suchą i ugotować od razu większą ilość na obiad. Albo odwrotnie, może akurat masz warzywa z zupy i resztkę fasoli a nie masz pomysłu na deser? Teraz już masz! A żeby było bardziej czekoladowo-śliwkowo możesz przygotować krem z TEGO przepisu (bez gorczycy).


BROWNIE Z FASOLI, SUSZONYCH ŚLIWEK I GOTOWANYCH WARZYW KORZENIOWYCH

Foremka o wymiarach 20 x 20 cm

Składniki:
  • 1 szkl. czerwonej fasoli
  • 1 szkl. płatków owsianych (gluten-free lub nie, w zależności od potrzeb)
  • 1/2 szkl. suszonych śliwek
  • 6-8 szt. suszonych daktyli
  • 1/2 szkl. zaparzonej herbaty owocowej (lub mleko)
  • 1/3 szkl. puree z gotowanych warzyw (u mnie pietruszka i seler)
  • 1/4 szkl. oleju (u mnie z pestek winogron)
  • 2 łyżki kakao naturalnego
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
Wykonanie:
  1. Śliwki i daktyle kroję na mniejsze części, zalewam wystudzoną herbatą i odstawiam na noc. Jeżeli się spieszysz, możesz zalać gorącą herbatą i odstawić na około 15 - 30 minut.
  2. Płatki mielę na mąkę.
  3. W misce umieszczam ugotowane warzywa i blenduję na puree. Pozostawiam w misce około 1/3 szklanki, dodaję opłukaną z zalewy fasolę, śliwki i daktyle razem z herbatą, sok z cytryny i blenduję na krem.
  4. Do mokrych składników wsypuję suche i dokładnie mieszam.
  5. Masę przekładam do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piekę około 20 - 25 minut w 170 stopniach.
  6. Zjadam "na sucho" lub posmarowane czeko-śliwką.
Smacznego!

Komentarze

Popularne posty