Owsianka z masłem orzechowym i suszoną morwą (wegańska, bezglutenowa)

Owsianka z masłem orzechowym i suszoną morwą to nie jest kryzysowa owsianka. Ale może być to owsianka na czas kryzysu. Wszystkie produkty, które tutaj wykorzystałam, to produkty z długim terminem trwałości, które nie wymagają specjalnych warunków przechowywania. I nie wiem jak u Was, ale u mnie jest to tak zwany stały asortyment na kuchennej półce.
Oczywiście, może się zdarzyć, że nie będzie w domu musu kokosowego, ale może akurat będzie napój roślinny, albo mleczko kokosowe? Zamiast nasion chia z powodzeniem można wsypać siemię lniane. Popping może być z dowolnego zboża, ale u mnie najczęściej jest to jednak amarantus, rzadziej proso. A pasta orzechowa? oczywiście też może być z dowolnych orzechów, ale nie oszukujmy się, ta z orzeszków ziemnych jest najłatwiej dostępna i najtańsza. Także jedyne co, to właśnie masło orzechowe i suszona morwa powinny zostać bez zmian, bo to one nadają smaku tej owsiance.
Nie ma tutaj świeżych, kolorowych owoców, ale naprawdę nie jest jałowo i owsianka smakuje wybornie. Dodatkowo masło orzechowe, amarantus, chia czy właśnie suszona morwa, dostarczają wielu składników odżywczych, co czyni tę owsiankę zdrowym i wartościowym śniadaniem.
Owsiankę z masłem orzechowym można dosłodzić pod koniec gotowania, ale lepszą opcją będzie polanie syropem już w miseczce. Sama w sobie jest delikatnie słodka, co zawdzięcza gotowanej morwie i musowi kokosowemu. Małe dzieci nie potrzebują dosładzania i chętnie zjedzą taką naturalnie słodką owsiankę! Dla dorosłych, którzy mają już nieco wypaczone kubki smakowe, można polać owsiankę syropem już w miseczce.


OWSIANKA Z MASŁEM ORZECHOWYM I SUSZONĄ MORWĄ
bez laktozy, bez glutenu, bez cukru

2 duże porcje

Składniki:
  • 1 szkl. płatków owsianych górskich lub zwykłych (gluten free - opcjonalnie)
  • 3 szkl. wody (najlepiej gorącej)
  • 2 łyżki musu kokosowego
  • 2 łyżki pasty orzechowej kremowej (masła orzechowego)
  • 2 łyżki ekspandowanego amarantusa
  • 1-2 łyżki nasion chia
  • 4 garście suszonych owoców morwy
  • płynny słód do polania i dosłodzenia (miód, syrop klonowy, syrop z morwy itd.) - opcjonalnie

Wykonanie:
  1. Do garnka wsypuję płatki owsiane i zalewam 2 szklankami wody (najlepiej od razu gorącej). Gotuję na małym ogniu, aż płatki wchłoną prawie cały płyn. 
  2. Dolewam trzecią szklankę wrzątku, wrzucam 2 garście suszonej morwy i jeszcze chwilkę gotuję.
  3. Wyłączam grzanie, dodaję mus kokosowy, masło orzechowe, ekspandowany amarantus i nasiona chia. Mieszam dokładnie, aż mus kokosowy i masło orzechowe się rozpuszczą. Pozostawiam na chwilę, aby nasiona chia mogły spęcznieć. Można od razu na tym etapie owsiankę dosłodzić, lub polać syropem z wierzchu już po nałożeniu porcji do miseczek.
  4. Owsiankę z masłem orzechowym przekładam do dwóch misek i na wierzch każdej sypię po garści suszonej morwy. Polewam słodkim syropem i zjadam, aż mi się uszy trzęsą.
Smacznego!



Komentarze

Popularne posty