Zupa krem z cukinii, z awokado i masłem orzechowym

Bardzo lubię zupy kremy. Można przy nich naprawdę poszaleć i wrzucić rozmaite różności, bez większego skupiania się na krojeniu a potem tylko chwycić blender i pyszna zupa gotowa!

Na przełomie maja i czerwca rozsmakowałam się w zielonej zupie ze szparagów, której kremistości nadało awokado. Z końcem lata warto wzbogacić dietę o cukinię, na którą trwa sezon.

Konsystencję zupy ponownie poprawia awokado, tym razem do pary z masłem orzechowym. Dodatkowo dorzuciłam trochę natki marchewki, w duchu zero waste i żeby zupa była bardziej odżywcza. A że jabłonka w tym roku obrodziła, to dla przełamania smaku - kwaśne jabłuszko.

Jeśli macie nadwyżkę cukinii, to może na deser TAKIE pyszne ciasteczka?

ZUPA KREM Z CUKINII
Z AWOKADO I MASŁEM ORZECHOWYM

Składniki:

  • 1 kg cukinii
  • 130 g miąższu z awokado (ważyłam bez pestki)
  • 50 g natki marchewki (można zastąpić inną zieleniną)
  • 1 jabłko (około 100 g miąższu)
  • 2 cebule
  • 1 litr wody
  • 2 czubate łyżki masła orzechowego kremowego (50 g)
  • 2 łyżeczki rozmarynu
  • 1 łyżka curry
  • 1 łyżeczka czosnku mielonego
  • 1 łyżeczka czarnej soli (kala namak; można zastąpić zwykłą)
  • 1/2 łyżeczki kozieradki
  • olej do smażenia
  • ryż, tofu, peski i nasiona - do podania

 Wykonanie:

  1.  W garnku z grubym dnem rozgrzewam olej. Cebulę kroję w piórka i podsmażam z rozmarynem, aż zacznie się złocić.
  2. Cukinię myję, obieram jeżeli ma grubą skórę, wydrążam pestki. Kroję w kostkę i dodaję do garnka. Podsmażam krótko.
  3. Zagotowuję wodę w czajniku. Cukinię zalewam wrzątkiem, dodaję przyprawy i gotuję pod przykryciem przez kilkanaście minut, aż cukinia zmięknie.
  4. Natkę marchewki siekam. Jabłko myję, obieram jeśli trzeba i kroję w kostkę, bez gniazd nasiennych. Natkę marchewki i jabłko dodaję do zupy.
  5. Awokado rozkrawam, usuwam pestkę i przy pomocy łyżeczki wydrążam miąższ. Dodaję do zupy razem z masłem orzechowym.
  6. Wszystko razem blenduję żyrafą na gładki krem.
  7. Zupę z cukinii podaję w towarzystwie ryżu, smażonego tofu i pestek słonecznika.


Komentarze

Popularne posty