Ciasto z mango (wegańskie)

Ciasto szybkie i proste w wykonaniu. Dodatkowo nie wymaga zbyt wielu składników a swoim słonecznym kolorem może trochę rozweselić szarą codzienność.
Standardowo już ciasto jest bez jajek i bez mleka krowiego. Dodatkowo nie użyłam też napoju roślinnego a zamiast tego wymieszałam wodę z masłem orzechowym (tudzież z pastą orzechową, jak zwał tak zwał). Konsystencją przypomina trochę babkę piaskową... z tym, że jest bardziej wilgotne.
Na wierzchu żółciutkie, mrożone mango a w tle żółciutka forsycja. Jak zwykle mam spore opóźnienie w publikowaniu, ciasto (i zdjęcia) są z początku marca a nasze forsycje już dawno przemarzły, więc chyba to dobry przepis, żeby go opublikować na Prima Aprilis.


P.s. Ciasto z mango należy trzymać z dala od żarłocznych czworonogów, bo mogą zrobić psikusa...

CIASTO Z MANGO
bez jajek, bez mleka, bez miksera

Forma keksowa 30 x 10 cm.

Składniki:
  • 2 szkl. mąki pszennej tortowej (310g)
  • 1/2 szkl. cukru kokosowego nierafinowanego (90g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 1 i 1/4 szkl. wody (może być ciepła)
  • 1/4 szkl. pasty orzechowej kremowej (75g)
  • 250g mrożonego mango pokrojonego w kostkę

Wykonanie:
  1. Piekarnik rozgrzewam do 180 C. Blachę wykładam papierem do pieczenia.
  2. W dużej misce mieszam suche składniki.
  3. W drugiej misce, lub wyższym naczyniu, mieszam masło orzechowe z wodą. Moje jest dosyć płynne, więc mieszam widelcem. Bardziej zbite może wymagać rozcierania łyżką i użycia ciepłej wody, żeby się lepiej rozpuściło. Jak ktoś ma ochotę, może tutaj użyć też blendera ręcznego.
  4. Mokre składniki wlewam do suchych, mieszam aż się połączą i wylewam do przygotowanej formy.
  5. Wierzch ciasta posypuję kostkami mango, lekko je dociskając.
  6. Ciasto piekę przez 50 minut, aż do suchego patyczka. Studzić najlepiej jest na kratce, żeby nadmiar wilgoci mógł odparować, chociaż ja tego nie zrobiłam.
Smacznego!





Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty