Chrupiące gofry drożdżowe z masłem orzechowym (wegańskie)

Drożdżowe gofry z chrupiącą skórką i miękkim wnętrzem. W sezonie wakacyjnym gofry to idealne leniwe śniadanie, nie tylko dla dzieci. Z delikatnie wyczuwalną, orzechową nutą. Dodatkowo charakteru nadaje im większa, niż to jest w zwyczaju, szczypta soli.
Naprawdę, nie ustępują kroku gofrom sprzedawanym w nadmorskich kurortach. Mają nawet nad nimi pewną przewagę - są domowe, więc możemy być pewni ich składu.
Gofry drożdżowe można podawać klasycznie - z bitą śmietaną, z owocami, lub zjadać na sucho. Za pierwszym razem, gdy je piekłam, zjadaliśmy je z Młodym tuż po wyjęciu z gofrownicy, beż żadnych dodatków. Kolejnym razem podałam gofry z domowymi prażonymi papierówkami i orzechami włoskimi. W obu wersjach smakowały wyśmienicie!
Ciasto na gofry z dodatkiem masła orzechowego to nie nowość u mnie. Wcześniej już czyniłam tak z goframi z cukinii , może ich również spróbujesz?

Chrupiące gofry drożdżowe

Uwagi: Masło orzechowe najlepiej sprawdzi się kremowe, lejące, łatwiej się wtedy połączy z resztą składników. Ja wykorzystałam masło orzechowe bez dodatku soli, dlatego nie bałam się przesolenia. Jeżeli dysponujesz masłem solonym, zwykłą sól dozuj z wyczuciem. Drożdże w tym przepisie jak najbardziej mogą być mrożone, ja właśnie takich używałam.

Chrupiące gofry drożdżowe

CHRUPIĄCE GOFRY DROŻDŻOWE
z masłem orzechowym
bez mleka, bez laktozy, bez jajek, na drożdżach

2 x 6 sztuk

Składniki:
  • 500g mąki pszennej, typ 480 lub zbliżony
  • 485g ciepłej wody
  • 50g masła (kremu) orzechowego
  • 50g oleju kokosowego nierafinowanego + do natłuszczenia gofrownicy
  • 30g cukru kokosowego
  • 30g świeżych drożdży (rozmrożonych przez noc w lodówce)
  • duża szczypta soli nierafinowanej
Wykonanie:
  1. W dużej misce mieszamy mąkę z cukrem i solą.
  2. W wysokim naczyniu blendujemy masło orzechowe z częścią wody. Dodajemy miękki olej kokosowy i ponownie blendujemy.
  3. Do suchych składników wlewamy wszystkie mokre składniki, tj. zblendowane masło orzechowe z olejem i wodą, oraz pozostałą ciepłą wodę, dodajemy rozmrożone drożdże i wszystko razem miksujemy przy pomocy haków do ciasta drożdżowego, lub dokładnie mieszamy drewnianą łyżką.
  4. Miskę przykrywamy szczelnie i odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce do podwojenia objętości.
  5. Płytki gofrownicy natłuszczamy olejem i mocno rozgrzewamy.
  6. Łyżką nakładamy porcję ciasta i pieczemy zgodnie ze wskazaniami urządzenia, lub odrobinę dłużej - aż z wierzchu gofry będą rumiane.
  7. Gorące gofry odkładamy na kratkę, żeby się nie zaparzyły, bo wtedy mogą zmięknąć. Podajemy z ulubionymi dodatkami.
Smacznego!

Chrupiące gofry drożdżowe

Chrupiące gofry drożdżowe

Chrupiące gofry drożdżowe

Komentarze

Popularne posty