Owocowe babeczki wiśnia-pomidor-banan (wegańskie, bez cukru)

    Miały był szybkie babeczki pomidorowe. Prawie się udało, bo passata pomidorowa jest! Ale trochę zmniejszyłam ilość, niż pierwotnie planowałam, bo chciałam zrezygnować z dodatku cukru rafinowanego. Dodałam więc dżem z wiśni, słodkie banany i melasę z winogron. Na melasę trzeba jednak uważać, bo ostatnio natknęłam się na taką z dodatkiem syropu glukozowego.

    Babeczki wyszły bardzo smaczne, puszyste i wilgotne. A jeżeli dla kogoś ostatecznie okażą się za mało słodkie, to zawsze może je polać lukrem z cukru kokosowego  lub zrobić glazurę z melasy lub dżemu wiśniowego. Prostota przepisu i szybkość wykonania powinny zachęcić do ich przygotowania nie tylko na weekend, ale także w dniu roboczym. W zasadzie wystarczy zblendować banana i wszystko razem wymieszać. Babeczki mogą być smacznym drugim śniadaniem w szkole lub w pracy, zwłaszcza te bez warstwy słodkiego lukru! Ja część babeczek polałam rzadkim lukrem z cukru kokosowego, ale u mnie to było babeczki na kinderparty, więc mogłam trochę zaszaleć.

OWOCOWE BABECZKI WIŚNIA - POMIDOR - BANAN

bez mleka, bez jajek, bez cukru rafinowanego, szybkie

około 16 sztuk

 Składniki:

  • 2 szkl. mąki pszennej tortowej, typ 450 (300g)
  • 1/2 szkl. dżemu wiśniowego gładkiego (170g)
  • 1/2 szkl. passaty pomidorowej, lub domowego przecieru pomidorowego bez pestek (135g)
  • 2 małe, dojrzałe banany (100g po obraniu)
  • 1/4 szkl. melasy winogronowej (90g)
  • 1/4 szkl. oleju z pestek winogron (55g)
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • Do dekoracji (opcjonalnie): lukier cytrynowy lub glazura z melasy

Wykonanie:

  1. Piekarnik rozgrzewam do 180 C, funkcja góra-dół bez termoobiegu.
  2. Blachę na babeczki wykładam papilotkami, lub papierem do pieczenia. Można też użyć silikonowych foremek, wtedy blacha nie jest potrzebna.
  3. Banany obieram  umieszczam w wysokim naczyniu ręcznego blendera. Dodaję dżem z wiśni, wlewam passatę pomidorową, olej i melasę z winogron. Wszystko dokładnie blenduję żyrafą.
  4. W misce mieszam mąkę z sodą.
  5. Do suchych składników wlewam mokre i mieszam krótko, acz dokładnie, do czasu aż składniki się połączą.
  6. Masę nakładam do papilotek, do około 2/3 ich wysokości. Wstawiam do nagrzanego piekarnika na około 18-20 minut. Po upieczeniu babeczki studzę na kratce.
  7. Jeszcze ciepłe babeczki można z wierzchu posmarować cienką warstwą melasy winogronowej, lub wystudzone polać lukrem.

Smacznego!

Komentarze

Popularne posty