Kotlety ziemniaczane ze szpinakiem (wegańskie, bezglutenowe)

Na targu Pan dorzucił mi do zakupów wielki pęk szpinaku, żebym coś dla dziecka przygotowała. Więc specjalnie dla Młodego, który lubi ziemniaki i które akurat były ugotowane dnia poprzedniego, kotlety ziemniaczane ze szpinakiem.
Kotleciki są bardzo delikatne, zarówno w smaku jak i konsystencji. Wykorzystałam tutaj dużą ilość łodyżek, które chyba nawet atrakcyjniej się prezentują niż listki. I dziecku łatwiej zjeść - nic się do podniebienia nie przykleja ;)


KOTLETY ZIEMNIACZANE ZE SZPINAKIEM

12 sztuk

Składniki:
  • 450g ugotowanych ziemniaków
  • 150g świeżego szpinaku
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki papryki słodkiej wędzonej
  • 1/4 łyżeczki soli (do smaku)
  • szczypta pieprzu
  • olej do smażenia
  • bułka tarta - do panierowania (u mnie domowa bułka z domowego chleba)
Wykonanie:
  1. Cebulę obieram i kroję w kostkę, podobnie czynię z czosnkiem. Szpinak myję, odrywam korzonki i siekam drobno.
  2. Na patelni rozgrzewam olej, podsmażam cebulę aż zacznie się delikatnie rumienić, dodaję czosnek i jeszcze chwilę smażę. Posiekany szpinak wrzucam na patelnię do cebuli i czosnku i tylko chwilę podgrzewam, aby zmiękł.
  3. W misce ziemniaki rozbijam na puree, dodaję przyprawy i mieszam. Następnie przekładam do miski całą zawartość patelni i ponownie mieszam. Gotową masę dobrze jest schłodzić, można ją przygotować wieczorem dnia poprzedniego a na drugi dzień tylko usmażyć kotlety i obiad gotowy.
  4. Formuję w dłoniach średniej wielkości kotlety, obtaczam w bułce tartej i smażę na rumiano. Możesz też je upiec, ja akurat byłam na działce i nie dysponowałam piekarnikiem.
  5. Kotlety podaję z gotowanymi, pieczonymi warzywami lub sałatką. U nas z sałatką z dodatkiem smażonych szparagów.
Smacznego!



Komentarze

Popularne posty