Lody czekoladowe z daktyli (wegańskie, bezglutenowe)

 Coś słodkiego, coś dla ochłody, ale też coś pożywnego i zdrowego? Lody czekoladowe z daktyli!

Daktyle są bogatym źródłem błonnika pokarmowego, potasu i wapnia, zawierają też spore ilości przeciwutleniaczy, takich jak: flawonoidy, karotenoidy i kwas fenolowy. Daktyle mają w swoim składzie naturalnie występujące salicylany, które działają podobnie jak aspiryna.

Ja do swoich lodów użyłam czekoladę gorzką z żurawiną, ale równie dobrze może być zwykła gorzka. Woda różana pasowała mi tutaj swoim aromatem, ale bez niej lody też będą pyszne.


LODY CZEKOLADOWE Z DAKTYLI

Składniki:

  • 2 szkl. tłustego mleczka kokosowego
  • 100 g suszonych daktyli
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady lub gorzkiej z żurawiną
  • 2 łyżki kakao naturalnego
  • 1-2 łyżeczki wody różanej (opcjonalnie)

Wykonanie:

  1.  Daktyle kroję na mniejsze kawałki, wrzucam do rondla i zalewam 1 szklanką mleczka kokosowego. Podgrzewam przez kilka minut, aż daktyle zmiękną, po czym zdejmuję miksturę z ognia i dodaję połamaną czekoladą. Pozostawiam na chwilę, aby czekolada zmiękła a następnie energicznie mieszam aż do rozpuszczenia.
  2. Zawartość rondelka rozmiksowuję na gładko przy pomocy ręcznego blendera, dosypuję kakao i ponownie blenduję.
  3. Dolewam pozostałą szklankę mleczka kokosowego i wodę różaną, dokładnie mieszam lub dalej miksuję i odstawiam do lodówki celem schłodzenia.
  4. Tak przygotowaną mieszankę przelewam do misy maszynki do lodów i postępuję zgodnie z instrukcją. Przy braku maszynki należy kolejno przelać mieszankę do dużego płaskiego pojemnika i schować do zamrażarki a następnie 2 razy po około 30 minutach, wyjąć masę ma chwilę i przemieszać, aby równomiernie się zamrażała.
  5. Lody czekoladowe z daktyli najlepiej podawać z sezonowymi owocami, które będą przełamywać ich słodycz. Ja swoje lody jadłam jeszcze w czerwcu, więc jako dodatki wystąpiły truskawki i jagody kamczackie.

 Smacznego!
 



Komentarze

Popularne posty